O instalacji LPG

Wyróżnia się 5 typów instalacji zasilania LPG. Typy te zwie się generacjami instalacji LPG ze względu na moment powstania i rodzaj silnika, do którego są dostosowane.

Generacje instalacji autogazu:

  • I generacja - instalacje podciśnieniowe z ręczną regulacją, przeznaczone są do adaptacji na zasilanie gazowe samochodów z silnikami gaźnikowymi i z wtryskiem paliwa - bez katalizatora i sondy lambda.
  • II generacja - instalacje podciśnieniowe z elektroniczną regulacją, przeznaczone są do adaptacji na zasilanie gazowe samochodów wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa z katalizatorem i sondą lambda, czasami również z układem EOBD (co wymaga zastosowania specjalnego emulatora).
  • III generacja - wtrysk ciągły gazu w fazie lotnej, przeznaczone są do adaptacji na zasilanie gazowe samochodów wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, z katalizatorem i sondą lambda, wyposażonych w rozbudowane układy dolotowe, często wykonane w całości z tworzywa sztucznego. Adaptacja silników z układem EOBD wymaga stosowania dodatkowego emulatora.
  • IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu, przeznaczone są do adaptacji na zasilanie gazowe samochodów wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, z katalizatorem i sondą lambda, wyposażonych w układy EOBD.
  • V generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej, przeznaczone są do adaptacji na zasilanie gazowe samochodów wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, z katalizatorem i sondą lambda, wyposażonych w układy EOBD.

Więcej na temat generacji instalacji LPG można przeczytać na stronie www.gazeo.pl.

Schemat ogólny instalacji LPG

Schemat instalacji LPG

Systemy gazowe LANDIRENZO

Na co należy zwrócić uwagę mając instalację LPG w samochodzie?

Podczas eksploatacji pojazdu z instalacją LPG należy zadbać o następujące rzeczy:

  1. Stan techniczny układu zapłonowego (świece, przewody itd.).
  2. Poziom paliwa w zbiorniku nie powinien osiągać rezerwy, grozi to uszkodzeniem pompy paliwowej.
  3. Jeżeli auto posiada mechaniczną regulację zaworów, należy sprawdzać lub regulować luzy zaworowe co 25-30 tys. km. lub według zaleceń producenta pojazdu.

Zalety autogazu

  • Cena gazu stanowi około 50% ceny benzyny.
  • Gaz podczas spalania wytwarza mniejszą ilość substancji toksycznych niż benzyna.
  • Silnik iskrowy przy zastosowaniu odpowiedniej instalacji LPG bez problemu pracuje na gazie.
  • Zbiorniki do autogazu są bezpieczne i lekkie, dzięki czemu nie obciążamy samochodu.

Szukaj na asBIK.pl

Pozostałe informacje

Strefa zamknięta

Jesteśmy autoryzowanymi partnerami

Autoryzowany punkt wymiany oleju firmy CASTROL
Autoryzowany serwis firmy ROMET

Systemy ratalne

Santander Consumer Bank, Sygma Bank, Credit Agricole, Getin Bank, Żagiel